Så som planen ser ut inför loppet.
Publicerat den

Det är 71 dagar kvar till Å-loppet idag. Det är tio veckor kvar. Jag känner att jag behöver en uttalad plan för att nå mitt mål nu. Och så här har jag tänkt:
 
- Varje vecka behöver jag springa tre pass.
- Det blir även tre pass styrketräning hemma.
 
Och jag planerar att lägger upp det så här:
 
Måndag - Löpning
Tisdag - Styrka
Onsdag - Löpning
Torsdag - Styrka
Fredag - Löpning
Lördag - Styrka
Söndag - Vilodag
 
Självklart inser jag att detta schema troligtvis inte kommer att fungera till punkt och pricka, men att ändå hålla antalet pass på en vecka är målet. Denna vecka har det redan strulat till sig två gånger. Måndagen blev en vilodag då jag passade min systerson och gårdagen blev en styrkedag istället för en löpningsdag då Rora var hemma från dagis och vagnen var hemma hos min pappa. För att kunna nå upp till tio kilometer så har jag även strukturerat upp det så här: 
 
V.14 - 3 km
V.15 - 4 km
V.16 - 5 km
V.17 - 6 km
V.18 - 7 km
V.19 - 8 km
V.20 - 9 km
V.21 - 10 km
V.22 - 11 km
V.23 - 11 km
V.24 - Loppet på lördagen denna vecka!
 
Här är inte tanken att springa dessa distanser alla löpdagar utan tanken är att minst ta den distansen två gånger per vecka. Den tredje dagen kommer istället att innebära intervaller eller backträning. Jag får helt enkelt se vad jag känner för just den dagen. Här handlar det om att pulsen höjs och att hjärtat får arbeta hårt. Så, vad tycker ni om detta upplägg? Ska jag vara helt ärlig så är jag superdålig på att följa mina egna planer och upplägg, men denna gång så har jag ändå ett lopp att träna inför vilket troligtvis kommer att driva mig ännu mer. Jag ska tamefan springa hela loppet. Det finns inget annat alternativ. Och sen ber vi till alla eventuella träningsgudar som finns att mina benhinnor hänger med i detta upplägg.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?