Löpning.
Publicerat den

Fyra kilometer stod på schemat idag. För den uppmärksamme så kan man se att träningsschemat redan har blivit ändrat denna vecka, men så blir det ibland. Hur som, det var inte det jag tänkte skriva om, utan om att jag sprang fyra kilometer idag enligt mitt upplägg. Det gick riktigt bra idag. Första kilometern är alltid jobbigast tycker jag då kroppen inte riktigt har kommit igång än, men en lugn början blev till två riktigt snabba avslutningskilometer. Jag kände att benen orkade så då gav jag mer. Normalt sett brukar jag hela tiden ha i åtanke att jag ska energi kvar till hela sträckan, men då det bara var fyra kilometer kände jag att jag kunde ge lite extra där på slutet. När jag var färdig hade jag precis nått den punkt då jag började få blodsmak i munnen, vilket händer ytterst sällan, men känslan av att kunna prestera mer innan jag når den punkten kändes riktigt bra. Tiden blev 35.17 minuter. På samma sträcka i slutet på november sprang jag på 37.54 minuter. Alltid kul att kunna jämföra och se en utveckling! 
 
En bild på en liten tröttis efter söndagens trekilometare som var första turen med vagn sedan början på januari.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?