Fyra kilometer.
Publicerat den

Imorse vaknade jag upp utan ont i halsen. Än-tli-gen! Och enligt mitt träningsschema var det dags för löpning. Istället för att ge mig på fem kilometer så sprang jag fyra. Med tanke på att jag missade två löpningspass förra veckan känns det bättre att springa en kortare sträcka idag och sen är ju min plan att öka på två av passen varje vecka och det målet kan jag ju nå ändå. Tiden på turen blev 32.58 minuter. Det är en förbättring på 2.20 sedan i tisdags. Intressant att jag kunde göra en sådan förbättring utan att ha tränat sedan i onsdags. Jag tror att det kan bero på att jag hade ett annorlunda upplägg på turen idag. Nu sprang jag snabbt de två första kilometerna, lugnare under den tredje och snabbare igen på den fjärde. Mot slutet var det riktigt jobbigt, men skönt att veta att det ger utdelning på tiden om jag verkligen vill.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?