När man blir så jäkla irriterad på sig själv.
Publicerat den

 
Igår var jag ut och gick med stavar för första gången på väldigt länge. Och det var rätt roligt faktiskt med lite variation till intervallerna. Men så idag vaknade jag upp med känningar i benhinnorna. I båda benen! Snacka om att jag blir irriterad på mig själv. Vad tänkte jag med egentligen? Vid det här laget vet jag att det tar ett bra tag innan kroppen har vant sig vid nya belastningar. Att jag gick stavgång 5,5 km efter flera månaders uppehåll var bara dumt. Sedan tycker kanske ni där ute att det inte borde vara någon större skillnad mellan att gå vanligt och med stavar, men det lovar jag er, det är det. Med stavarna ger man automatiskt mer, men man belastar på ett annat sätt också. Så, mina planer om att springa intervaller imorgon går helt enkelt bort och det känns jäkligt surt! Frågan är vad jag ska ta mig till istället? Troligtvis blir det en långtur på cykeln, som min pappa var snäll och fixade idag, istället, för träningen tänker jag inte skjuta på.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?