Mitt äpple.
Publicerat den

 
Japp, då har jag joinat resten av den Apple användande delen av jordens befolkning. Dock inte med en iPhone utan med en egen iPad. Och hur kommer det sig att jag har gjort detta inköp kan man ju undra. Av den enkla anledningen att jag behöver den i skolan. Denna termin har vi en hel del att läsa på internet och jag tänkte då att en iPad är lättare att läsa på än datorn, samt att den är lättare att flytta på än datorn, om man vill sitta någon annanstans än vid skrivbordet vill säga.
 
Sedan har jag även varit en liten fuling och scannat in en massa lånad litteratur istället för att köpa den, och då kan jag läsa den på iPaden istället för att skriva ut en massa papper. Den enda nackdelen med denna plan är att det tar en sjujäkla tid att scanna in allt, men det är det värt när jag lyckats hålla ner litteraturkostnaderna till ett minimum. Jag pratar alltså om att spara minst tusen kronor på bara den här första litteraturkursen. Och jag ska läsa tre kurser nu i höst. Visst kostade det en del att köpa själva iPaden också, men jag tänker att det kommer att löna sig om man räknar på det över en längre tid.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?