Uppdatering.
Publicerat den

Nu har det gått två nätter sedan jag introducerade den en-sido-lösa sängen för den lilla damen i huset och ni undrar kanske hur det har gått? Joråsåatte, det har nog gått som jag förväntade mig. Man känner sina löss, som man brukar säga. ;)
 
Den första natten höll vi på med läggningen i en timme, mer eller mindre. Och så lång tid brukar det inte ta normalt. Mamma fick sjunga, klia ryggen och stryka handen. Sedan sov Aurora i cirka 4,5 timme innan hon kom tassande in till mitt rum mitt i natten. Sen låg vi vakna tillsammans i över en timme innan lilldamen kände att det var dags att sova igen. Onsdagen började vi vid 05.30.
 
Den andra natten, alltså inatt, började på precis samma sätt. Det tog ungefär en timme innan Aurora somnade i sin egen säng. Däremellan skulle hon sitta i mitt knä, äta välling, klias på ryggen, strykas på handen och benen och så sjungas för. Sedan ibland fick hon för sig att hon skulle upp och göra en massa annat skoj, men då var det bara att försöka locka henne med sång eller om att bli kliad på ryggen. Det är tur att jag typ kan sjunga Mors lilla Olle utan att tänka på texten vid det här laget. Sedan sov faktiskt lillan till fyra imorse innan hon kom tassande in till mitt rum för att sova i min säng och äta lite välling. Denna ritual tog dock en timme, vilket det alltid brukar göra. Imorse var jag faktiskt till och med upp några minuter innan Aurora för ovanlighetens skull så jag antar att hon var lite trött efter natten. Idag var Mami upp vid 07:00 och Aurora vid 07:15.
 
Så, nu har ni fått en liten uppdatering om hur våra nätter ser ut just för tillfället. Och det ska bli intressant att se hur det går inatt. Fortsätter trenden med att sova allt längre själv så kanske hon sover hela natten i sin säng inatt. Hoppas kan jag ju alltid göra.
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?