Tre olika sätt.
Publicerat den

Precis hemkommen från dagens tur. En tur av typ tre som nämns nedan.
 
För några veckor sedan började jag att träna löpning på olika sätt när jag är ute. Tidigare har jag helt enkelt bara sprungit intervaller så här:
 
5 min gång
x min jogging varvar med x min gång
 
Och antalet minuter har ju sett väldigt olika ut beroende på hur kroppen känns. Men nu har jag även lagt till två andra sätt att spring. Antingen:
 
5 min gång
x min jogging i sträck
 
Eller:
 
5 min gång
2 min jogging i sakta mak (ungefär puls 175) efterföljt av 1 min i snabbare takt (ungefär puls 190) som sedan leder till 2 min gång
 
Och det känns riktigt bra det här! Variation förnöjer och jag tror att det behövs för att man ska kunna utvecklas. Det ska även bli kul att se hur denna variation påverkar konditionen på lång sikt. Jag tror att det är ett riktigt bra upplägg.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?