Tre saker som jag uppskattar.
Publicerat den

Här kommer tre saker som jag uppskattar med att inte vara magsjuk.
 
1. Man är inte begränsad till att vara tio meter från närmaste toalett eller spyhink. Som frisk har man helt enkelt mer valfrihet i vart man vill gå. Är man magsjuk och nöden kallar har man inte många sekunder på sig.
 
2. Man kan sova hur man vill. Då jag oftast nu för tiden somnar då jag ligger på mage var detta ett stort problem när jag var sjuk. Jag hade ont i magen hela tiden och att somna på magen var otänkbart. Det är så skönt att äntligen kunna sova normalt igen.
 
3. Man slipper illamåendet. På riktigt, det måste vara något av det jobbigaste man kan vara med om. Det och huvudvärk eller migrän. Det är faktiskt nästan så att man stoppar fingrarna i halsen än känner illamående-känslan. Avskyvärt.
 
Inte för att det var en så rolig lista det här, men det är bara något jag tänkt på och som gör att jag uppskattar att vara frisk ännu mer! Jag brukar alltid lova mig själv, när jag har ont i huvudet, att uppskatta min friskhet när huvudvärken väl försvinner. Detta var väl en liknande lista fast med magsjukan istället. Och nu hoppas jag att jag slipper skriva mer om magsjukor, spyor eller kräkningar. (Ni är säkert också trötta på att läsa om det.) Det här kan väl bli som ett litet avslut på detta samtalsämne? Och förhoppningsvis behöver inte heller dessa ord komma ur min mun de närmaste tio åren. Minst. Det tycker jag låter bra.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?