Om två dagar.
Publicerat den

Om två dagar är Aurora hela 14 månader. När hände det!? Därför tänkte jag beskriva lite om hur lillan är just nu och vart hon ligger i sin utveckling.

När det kommer till gången så går hon numera helt felfritt. "Krabbgången" har vi inte sett skymten av på flera månader. Ibland har jag även märkt att Aurora går på tårna. Detta är nog för att hon testar sin egen kropp och hur den fungerar. Sedan kan hon nu även snurra runt om man ber henne. Då tar hon ett varv eller två runt sin egen axel och ser lagom fokuserad ut. Fast alltid åt samma håll. Haha. Hon kan även stampa med fötterna och tycker att det är roligt om man stampar och snurrar runt tillsammans med henne.

När det kommer till talet så härmar hon mer eller mindre allt man säger numera. När man sedan säger att hon är duktig skiner hon upp och klappar händerna. Gullunge. Säger man till exempel kopp så säger hon "opp" och säger man banan händer det att hon säger "nan". Men då två av mina systrar försöker få henne att säga deras namn vägrar hon. Men det kommer nog i sinnom tid det också. :)
 
Något mindre roligt, för mig i alla fall, just nu är väl att Aurora är överallt och ingenstans! Det går inte att lämna dörrarna öppna till varken mitt, min mosters rum eller toaletten för då är hon där och river i saker som hon inte får. Hon har även lärt sig att öppna skåpdörrarna och lådor i köket. Men andra ord blir det att barnsäkra köket så snart som möjligt. Roligt är dock att Aurora vet när hon gör något fel och springer ofta med ett leende på läpparna, fort som blixten, in i närmaste hörn eller så långt bort i rummet hon bara kan (oftast med en förbjuden sak i handen). Och blir man arg på henne för att hon gör något riktigt dumt vill hon nästan genast bli sams igen med pussar och kramar. Hon är bra rolig Aurora. Min älskade lilla gullunge. Och just det, idag bytte jag även hennes kläder till en storlek större. Numera har hon storlek 80 då storlek 74 blev lite korta i benen.
 
Det går fort nu och det är väl dags för mig att inse att Auror inte är någon bebis längre utan ett barn. Ett barn med en egen vilja och egna färdigheter. ♥








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?