27ºc.
Publicerat den

Just nu står det 27ºc på termometern utanför köksfönstret. I skuggan. Det är så sjukt varmt! Här hemma har vi dörrarna öppna för att det ska bli någon form av korsdrag samt en fläkt som står på i vardagsrummet. Allt jag kan säga är att det är skönt att vi inte har så många sådana här dagar i Sverige per år. 
 
Idag har jag och Rora varit in till stan för att luncha med Tant Per. Det blev en riktigt fin lunchning. Aurora åt mat och sedan somnade hon i vagnen. Skönt med lite egentid och möjlighet att äta i lugn och ro, samt prata av oss lite. När vi väl hade ätit klart var det dags att röra sig hemåt. Jag tog mig en långpromenad hem från stan. I värmen. Fy vad varmt det blev! Hade jag vetat exakt hur varmt det var hade jag nog inte gått hem.
 
För en stund sedan åt vi middag och nu kollar jag och Rora på Scooby Doo. En lugn och skön eftermiddag alltså. När Aurora sen har somnat för kvällen ska vi kolla film, Oblivion, och jag ska mumsa glass. Skumbanan, en ny smak. Får hoppas att den är god. Har hört både bra och mindre bra kommentarer om den. Har ni smakat den? Vad tyckte ni?






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?