1,5 år!
Publicerat den

 
 
 
Ja, vad säger man? Tiden går sååå fort nu. Igår blev Aurora 1,5 år. Stora tjejen! Och jag är så lycklig och glad över att jag har denna underbara lilla tjej i mitt liv. Hon förgyller min tillvaro och gör mig hel.
 
När det kommer till Auroras utveckling så händer det något nytt hela tiden tycker jag. Det som utvecklas mest just nu är språket. Hon härmar ord som personer runt omkring säger (moster B hade tydligen sagt "Släpp min klänning!" (på skoj) till Aurora och detta hade hon snabbt snappat upp) och använder dem även själv till rätt saker. Hon har även börjat säga treordsmeningar såsom "Mamma äta macka" eller "Aurora sparka boll". När man sedan är ute och går eller är i affärer tycker hon att det är roligt att säga "Hej!" och "Hej då!" till människor som hon möter. Och ofta ser man att dessa personer ler tillbaka och säger hej. Men om de inte svarar brukar hon kolla på dem som om de är lite konstiga. Haha. Om man sedan ska gå hemifrån eller om någon person ska gå ifrån oss brukar hon säga "Hej då!", vinka och krama personerna. Vilket är jätteroligt att se. Man märker att hon nu har förstått hela gå-ifrån-varandra konceptet.
 
Aurora har även lärt sig att åka på rutschkanan hemma helt själv nu och jag kan verkligen se hur glad hon är över att kunna göra det helt själv. (Även om mamma fortfarande tycker att det är lite läskigt när hon ska sätta sig ner då det finns en risk att hon ramlar bakåt.) Aurora är även väldigt duktig på att gå själv. Hon går utan problem hem till morfar som bor en bit bort och hon går även gärna ut på korta promenader då det finns allt från bilar till stenar och sniglar att kolla på.
 
Då jag inte gjorde en sådan här lista då Aurora blev ett år så tänkte jag att det kunde vara passande nu när hon utvecklats en hel den sedan sist.
 
Jag gillar:
- Att springa. Inne eller ute spelar ingen roll och ofta brukar det springas i hallen hemma.
- Att plocka stenar. Och dessa följer gärna med i bilen och in i huset.
- Att gå till lekparker. Där finns det både rutschkanor och gunghästar att sitta på. Superkul!
 
Jag gillar inte:
- Att bada utomhus. Till morfars förtret vill jag inte bada i hans pool med honom ännu.
- Att bli pillad i näsan. Fortfarande avskyvärt!
- När jag inte få göra allt som jag vill. Att stoppa saker i kontakterna hemma och öppna alla skåp och lådor i köket för att riva ut sakerna verkar ju kul ju!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?