Sex månader!
Publicerat den

Idag är det sex månader sedan jag började springa intervaller. Den 28 februari i år drog jag igång och nu är det den 28 augusti. Och vad det har gått framåt! Från att jag började intervallerna så här:
 
10 min gång.
(1 min jogging + 5 min gång) x 3
 
2,48 km på 27 min och 35 sek. Jogging 10,7% av tiden. Med en genomsnittshastighet på 11 min och 7 sek/km.
 
Till att idag springa intervaller så här:
 
5 min gång
(4 min jogging + 2 min gång) x 3
(3 min jogging + 1,5 min gång) x 2
(2 min jogging + 1 min gång) x 4
 
4,52 km på 42 min och 44 sek. Jogging 59% av tiden. Med en genomsnittshastighet 9 min och 25 sek/km.
 
Jag är nöjd med denna utveckling. Även fast jag måste erkänna att det stundtals har varit så jobbigt att jag velat ge upp. Många, många gånger. Jag har dessutom haft uppehåll vilket inte alls har varit bra i jobbet mot mitt mål. Men, det som ändå har pushat mig har varit att jag vet att det känns så skönt efteråt. Samt att jag insåg att ett stillasittande liv inte är bra för mig. Idag mår jag mycket bättre än jag gjorde innan. Det har till och med gått så långt att jag kan längta efter att ge mig ut. Längta efter att bara få låta kroppen göra sitt. Längta efter att ha en stund för mig själv och bara göra något som jag vill. Så, nu ska det bli spännande att se hur långt jag kan nå till den 28 februari nästa år. Det jag hoppas på är att självklart förbättra tiden jag joggar. Mitt mål är att kunna jogga 75% av den tid jag är ute. Det känns realistiskt. Och realistiska mål tycker jag om.
 
Avslutningsvis: Man ångrar aldrig ett träningspass som blev av. Värt att komma ihåg tycker jag.
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?