Långtur.
Publicerat den

 
Nu på morgonen var jag ut med Rora i vagn och körde intervaller. Jag hade tänkt mig att köra ett längre pass, vilket jag också gjorde. Normalt sett så brukar jag vara ute cirka 40 minuter och 4,3km, men idag kände jag för att ta en längre tur. Dock inte speciellt snabb, men längre. Som ni ser ovan blev det istället en tur på 55:40 min och 5,65km. Det kändes bra i kroppen och benen kändes bra. Ibland kan jag faktiskt tycka att det är onödigt att ta ut sig alldeles för mycket. Jag kör nog nästan hellre längre avstånd och ett lägre tempo än springer allt jag har under en kortare sträcka.
 
Sen kan jag tycka att det är bra att variera också. Att springa snabbare under en kortare sträcka gör ju definitivt så att hjärtat får arbeta mer och det är ju bra. Men jag kan känna att det är bra att följa känslan man har innan träningen. Vad vill jag åstadkomma idag? Vill jag verkligen känna av träningen idag eller vill jag helt enkelt bara komma ut och njuta och röra på mig?
 
Till er som är nyfikna så såg intervallerna ut så här idag:
 
5 min gång
(3 min jogging + 3 min gång) x 4
(2 min jogging + 2 min gång) x 4
(1 min jogging + 1 min gång) x 4
5 min gång
 
Och som det kändes i kroppen idag ska jag nog faktiskt lägga till och börja med 4 min jogging + 3 min gång. Utvecklingen går framåt. Sakta men säkert. I min takt.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?