Åtta månader.
Publicerat den

Igår blev lillfisen åtta månader. Åtta hela månader. Herre min je! Och som hon utvecklas. Det är nästan lite läskigt. Idag gick vi förbi dagiset där Aurora troligen ska börja sedan. Det kändes overkligt. Om fyra månader kommer hon att gå på dagis. Dagis! Jag vill inte. Jag vill ha min bebis liten för evigt. Eller kanske inte egentligen, men i alla fall en stund till.
 
Aurora har nyligen börjat träna pincett-greppet. Ger man henne en liten sak så ser man hur hon verkligen försöker att ta upp den med pekfinger och tumme. Det är riktigt roligt att se henne försöka och utvecklas. Något som hon även har börjat förstå (men endast om hon är på det humöret) är om man frågar henne vart lampan är så händer det att hon faktiskt kollar på lampan i taket. Klockan kan även fungera ibland. Helt fantastiskt kul att se att hon hänger med lite i vad man säger. Frågan är vem som har roligast åt denna lilla lek. Mamma eller Aurora? ;) 
 
Nedan är två bilder på lillan på sin åtta-månadersdag.
 
 
 
Jag gillar:
- Att se mig själv och andra i en spegel. De brukar vara ena riktigt roliga filurer att kolla på.
- Att åka bil. Ett av de ställena som jag är mest nöjd på.
- Moster Micki. Bästa kompisen. Jag skiner upp så fort jag ser henne!
 
Jag gillar inte:
- Att bli pillad i näsan. Det absolut värsta som finns!
- Dammsugaren. En läskig grej det där.
- Att vara trött och hungrig. Då förvandlas jag till en monsterbebis.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?