Aldrig.
Publicerat den

Fick veta idag att vi har fått en dagisplats. Men på ett dagis som jag inte ens har sökt. Utav tre platser fick jag inte en enda. Aldrig tänker jag. Jag blev så besviken att jag kände hur tårarna brann bakom ögonen när jag fick veta beslutet.

Det dagiset vi fick plats på ligger 20 minuters promenad åt helt fel håll då jag måste in till skolan på morgonen. Jag tänker inte gå dit varenda morgon i snö och rusk. Jag förstår om man är två och kan dela på hämtande och lämnande eller om man har bil, men för mig fungerar det inte. Jag är ensam, men det tar man inte hänsyn till alls. Jag är så besviken

Jag har nu pratat med min moster och vi ska försöka lösa det. På något sätt. Jag ska försöka få in Aurora på ett annat dagis istället. Som ligger närmare stan och som blir bättre logistiskt sätt för mig. Jag hoppas verkligen att det fungerar. Hoppas, hoppas, hoppas. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.



ida

Har samma problem med F. Dom tänker inte på hur det är att inte ha bil. Fick nämligen samtal idag om att F har dagisplats men mest troligt inte en av dem jag sökte till.

Men man står ju kvar på köplats till dom man sökt och skulle någon sluta där då flyttas barnet dit.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?