Dag 23 - Så här kommer jag att vara som gammal.
Publicerat den

Jag har jobbat tre somrar inom hemvården och har då mött många äldre personer. Det jag har lärt mig är att det finns två typer av gamlingar.

1. Den glada och positiva. Gamlingen som ser ljust på den tid som varit och som kan vara nöjd över det liv hen har levt. En person som glatt delar med sig av sina erfarenheter och som försöker att njuta av den sista tiden.

2. Den sura och negativa. Den här gamlingen försöker att förpesta livet för så många som möjligt under den tid som hen har kvar att leva. Den här personen snäser ofta av en och vet bäst. Denna person undviker man helst att interagera med då man vet att man kommer att må dåligt av att umgås med honom/henne.

Jag menar inte att man som gammal måste vara så extrem, men jag tror att man ofta har mer eller mindre dag utav någon av dessa.

Jag hoppas verkligen att jag kommer att vara den glada och positiva gamlingen. Jag försöker se till att leva och göra sådant som jag vill nu när jag är ung. Jag vill inte ångra något och jag vill definitivt inte vara en bitter gammal kärring som ingen vill umgås eller prata med.




Anni

Jag skulle också vilja bli den glada och positiva. Sådana gamla människor är roliga att prata med och man smittas verkligen av dennes positiva energi. När man ser en sådan människa vill man vara precis som den när man blir äldre och man ser verkligen att han/hon haft ett underbart liv. =)



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?