Bok utläsd.
Publicerat den

I förrgår läste jag ut en bok. Den första sedan jag tog en paus i mitt pluggande på högskolan. Boken heter Förgörelsen och är skriven av Guillermo del Toro och Chuck Hogan.



Detta är den andra boken i en triologi. Böckerna handlar om vampyrer och några få människor som försöker stoppa dem från att ta över världen. Mer komplicerat än så är det inte. Eller jo det är väl lite mer komplicerat än så, men det är själva huvudhandlingen. Böckerna är helt okej måste jag säga. Något som jag tycker är intressant med böcker om vampyrer är det faktum att alla författare beskriver vampyrer på olika sätt. Och vampyrerna i denna bok behandlas väldigt detaljerat. Dock måste jag rekommendera er att läsa ettan innan ni läser tvåan. Annars skulle det nog kännas som att man blir inkastad mitt i handlingen. Vilket är typiskt serier.

När jag pluggar på högskolan har jag så mycket annat att läsa att jag helt enkelt inte orkar läsa något utöver kurslitteraturen. Därför tänkte jag försöka passa på nu i sommar, när jag är hemma och mammaledig, att läsa lite sådant som jag väljer själv och är intresserad av.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?