Nu blev jag fundersam.
Publicerat den

En fråga som jag har funderat på sedan igår är om det är okej att blogga om vad som helst? Om sitt barn? Är det okej att lägga upp bilder och skriva saker om sitt barn offentligt?

Igår läste jag en blogg där en mamma ställde sig just de frågorna. Det gjorde även mig fundersam. Barnet väljer ju inte själv att vara med på nätet och i bloggen. Hur ska man se på saken? Vad är rätt och vad är fel?

Är det kanske okej att blogga om barnet/barnen när de är så pass små att de inte är medvetna om det. Eller gör det saken värre?

Hur skulle ni ha gjort? Anser ni att det är fel att blogga om sitt barn?

En av anledningarna till att jag skriver denna blogg, vilket jag nämnde i mitt första blogginlägg, är för att minnas de saker som jag och min dotter har gjort tillsammans samt för att kunna gå tillbaka och läsa om hennes utveckling. Man vill minnas allt, men det är omöjligt. Nedskrivna ord varar ju längre.

Något jag vet är att jag aldrig skulle skriva om saker eller visa bilder som vore oanständiga. Det är helt uteslutet. Här skulle magkänslan få styra.

Ytterligare en anledning till att jag skriver är för att jag känner att det är bra för mig att skriva av mig. Att få se mina tankar och funderingar på pränt.

Jag skulle vara tacksam om du som läsare kunde avvara några minuter för att svara på mina frågor. Vad tycker du är okej? Skulle du kunna blogga om ditt barn?



Sara

Jo självklart så måste man väl ställa dem frågorna om det är okej. Men som du, du har ju att man inte kan kopiera din bilder, så dem är ju fortfarande dina. Så det är ju ett sätt att skydda det som är ditt.



Men jag skulle även se det som ett sätt att få kontakt med andra, och ja, som i detta fall lite hjälp och åsikter från folk i samma situation eller har vart. Människor som man aldrig annars skulle ha fått höra från.



Jag tycker det är helt okej, Jag kommer blogg om jag får barn, om sånt fortfarande är aktuellt då ;)



URL: http://saraelizabeth.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?