Lustgasen tas bort!
Publicerat den

Nu ska lustgasen tas bort från förlossningsavdelningarna runt om i landet. Tydligen är det skadligt för personalen och dåligt för miljön.

Vad tycker jag?
Jag använde mig endast av lustgasen under min förlossning. Den hjälpte mig otroligt mycket. Visst hade jag klarat mig utan den, men min förlossningsupplevelse blev mycket bättre tack vare den. Självklart förstår jag att de som arbetar på förlossningen inte vill arbeta i en skadlig miljö, men kan man inte förbättra den miljön och lustgasanvändningen istället för att ta bort den?

Att det sedan är skadligt för miljön är en annan fråga. Vad är inte skadligt för miljön idag? Jag anser, som man i artikeln skriver, att kvinnor som upplever den värsta smärtan i sina liv är värda att få den smärtlindring som finns utan att de ska behöva tänka på miljön. Genusperspektivet skulle jag även kunna diskutera hur mycket som helst, men väljer att inte göra det. 

Här är artikeln om ni skulle vara intresserade av att läsa:
http://helahalsingland.se/hudiksvall/1.4452402-lustgasen-ska-tas-bort






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?