Puré.
Publicerat den



Var lite huslig igår. Jag hade en massa aprikoser i kylskåpet som jag var tvungen att göra något av. De var inte så goda att äta färska så då bestämde jag mig för att göra aprikospuré till Aurora istället. Riktigt enkelt var det och tog nästan ingen tid alls.

Hur jag gjorde:
1. Sköljde, tog bort kärnan och lade i en kastrull med lite vatten.
2. Kokade några minuter tills de var mjuka.
3. Mixade.
4. Sedan var det bara att portionera upp purén i en istärningsform.
Klart!

Jag tyckte faktiskt att aprikoserna smakade ännu bättre i puré-form än om man åt dem som de var. Aurora tyckte också att det smakade gott, vilket var huvudsaken. Dock så skulle jag ha tagit bort skalet på aprikoserna. Aurora är inte så förtjust i att äta saker med bitar i så det får jag komma ihåg till nästa gång.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?