En bra sak med bebis.
Publicerat den

Det känns som att jag har skrivit lite mycket negativa saker om hur det är att ha bebis den senaste tiden. Så nu tycker jag att det är dags att skriva något positivt. Något positivt som är mer än bara myset med pussar, kramar och leenden. Även om det nu är riktigt underbart det med. Nej, jag tänkte mig något mer praktiskt.

En bra sak med bebis, som jag har kommit fram till efter att ha varit mamma i sju veckor, är att det inte finns något utrymme för att skjuta på allt det där tråkiga, som att städa, tvätta, laga mat, diska, betala räkningar, osv. När Aurora väl sover eller tillåter mig att fixa och dona är det det jag måste göra. Det finns inget utrymme för att slappa. Okej, jag får lite tid till att slappa och göra det roliga som jag vill göra, men det kommer efter allt det där tråkiga.

Förut kunde jag skjuta på tråkigheter i evigheter. Nu när jag tänker tillbaka känns det bara som att jag ödslade en massa tid på att tänka på allt det tråkiga istället för att bara göra skiten på en gång.

Det var väl lite mer positivt va?






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?