Det här med färger på bebis.
Publicerat den

Flera gånger nu har jag råkat ut för människor som kallar lillan för "han" eller "honom". Senast i torsdags när jag och syster B var och veckohandlade. Aurora skrek i bilstolen och en man sade: "Nu måste han väl vara bra hungrig va?"

Detta stör mig lite. Bara att erkänna. 

Jag vet att det är svårt att se på bebisar om det är en tjej eller kille. Automatiskt kollar man på bebisens kläder. Men hur blir det då om man har en mamma, som är som mig, som älskar blått och som inte automatiskt klär min lilla tjej i rosa kläder? Jag har inte köpt ett enda rosa plagg till Aurora. Det som hon har som är rosa är sådant som hon har fått av nära och kära.

Det här är ingen stor grej egentligen, men när man stöter på det gång på gång så blir det lite enerverande. Skulle det inte bara vara lättare om man frågade vad det var för kön på bebisen? Jag skulle inte ta illa upp. Det blir väl dessutom lite pinsamt för de som pratar om bebisen, om man som förälder måste rätta dem hela tiden.



Här är gårdagen blåa outfit.







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?