Elva månader.
Publicerat den

Idag blir Aurora elva månader. Stora tjejen. Om en månad blir hon ett år. Ett HELT år. Jag kan verkligen inte fatta det!

Idag när vi varit ute och skottade snö fick Aurora åka lite pulka igen och denna gång var det lite roligare än förra gången. Jag fick till och med några leenden under åkturen.

Den senaste månaden har hjärtat tränat mer och mer på sin gång. Hon blir allt stabilare och för någon dag sedan gick hon alldeles själv med gåvagnen. Denna är dock lite svår att styra så mamma får hjälpa till ibland att styra mig rätt. Aurora säger även sina först ord nu. Hon säger titta och tutte (till nappen). När man säger till henne då hon gör något hon inte får så brukar hon även härmas och säga baja baja (aja baja).


Jag gillar:
- Att äta plockmat. Till exempel ärtor och macka. Det är mycket roligare när man får äta själv.
- Att göra sådant som jag egentligen inte får. Då blir jag tyst så att ingen ska upptäcka något.
- Att åka bil och vagn. Jag gillar att vara på väg.
 
Jag gillar inte:
- Mina nya vinterskor. Jag får av någon underlig anledning panik av att de sitter så hårt på fötterna, men det börjar gå lättare nu.
Att vara trött och hungrig. Vem är speciellt glad då egentligen?
- När mamma säger till mig på skarpen. Då börjar jag ibland att grina.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?