Hemma!
Publicerat den

Då var vi hemma igen efter en liten semestertripp. En vecka nere i Skåne med N och Aurora blev det. Vi fick låna ett litet hus av en av Ns vänner. Helt super var det! Vi har åkt runt varje dag och sett skånebygden och kusten. Aurora har varit superduktig i bilen och trivdes som fisken i vattnet. Vi har bland annat varit i Malmö och sett Turning torso (vilken inte var så fin på nära håll som på avstånd), åkt till Ales stenar (en skeppssättning (fornlämning), som rekommenderas starkt) och ätit en massa glass. ;) Det har varit en riktig supersemester. Jag har även tagit en massa bilder med min mobilkamera som jag lägger upp så snart som möjligt. 
 
Sedan har ju inte semestern bara varit bra heller. (Lite missöden är väl standard.) Jag kan nämna tre mindre bra saker som hände under resan: 
 
1. Min systemkamera dog under resan ner. En förpackning soyamjölk började läcka i kylbagen som låg över min systemkamera. Ja ni kan ju gissa hur det gick. RIP. (Jag har tagit kontakt med Garant för att se om jag kan bli kompenserad.)
 
2. Regnovädret som vi tvingades åka igenom på vägen ner. Det regnade så mycket att vi var tvungna att köra 70-80km/h på motorvägen. Vi två tillfällen stannade vi till och med då det inte kändes säkert att köra längre.
 
3. När vi kom hem tillbaka till Nyköping fick vi punktering på bilen. Riktigt roligt (läs inte alls) att få punktering när man är supertrött efter att ha suttit i bilen hela dagen. Det var nästan så att man frågade sig själv om man skulle skratta eller gråta. Tur att jag har en karl som kan bilar.
 
Men men.. så kan det vara. Nu är vi hemma i Nyköping och ska snart bege oss hem till mig. Imorgon blir det att stresspacka för på lördag smäller det! Är lite stressad över flytten får jag faktiskt säga. Men det ska nog gå bra för jag får ju iaf hjälp av släkt och vänner. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?