Nu får det vara nog.
Publicerat den

Idag är jag en inte-så-glad-mami. Sedan resan och veckan uppe hos mormor och morfar har Aurora vänt på dygnet. Tidigare har hon somnat vid halv sju på kvällen och vaknat halv sju på morgonen. Helt okej tider enligt mig. Men nu har hon av någon anledning börjat vakna allt tidigare (och somnar även då tidigare på kvällen). Idag vaknade hon halv fem! Det är INTE okej. Jag är dödstrött.  

Vad gör man åt en bebis som har vänt på dygnet? Jag kan ju inte bara ha henne uppe på kvällen för att få henne att sova längre på morgonen. Då kommer hon att vara grinig till tusen på kvällen och det orkar jag verkligen inte med. En övertrött och grinig bebis är något av det jobbigaste som finns.

Som om inte det skulle vara nog så kände jag, när jag fortfarande låg kvar i sängen imorse, hur jag fick spyor på mig. Kadspya i sängen, igen! Nu får det vara nog med dessa spyor tycker jag! Avskyvärda ting. En månad kvar tills Aurora får testa på mat. Då borde spyorna minska. Hoppas jag.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?