Kompis.
Publicerat den



Kommer ni ihåg något av era första gossedjur? Det gör jag. Av min pappa fick jag på BB, en vit nalle, Snövit, min Teddy Fredriksson. Snövit var med under hela min uppväxt och jag tror faktiskt att hon ligger nerpackad i mitt förråd just nu. Hon hänger alltså fortfarande med även om hon har över 20 år på nacken. (Kanske dags att plocka fram henne till Aurora..)

Jag tycker att det är så härligt med barnets värld och gossedjuren som barnet ger ett eget liv. Gossedjuren som var ens vänner, vänner som alltid fanns där och skyddade mot monstren under sängen. En kompis som man kunde berätta hemlisar för och som aldrig var dum eller skvallrade.

Detta är en av Auroras först gossedjur. Barbapapa fick hon av sin farmor. Undra om han kommer att bli hennes beskyddare. En beskyddare mot allt farligt som ett barns fantasi kan måla upp. Tänk hur mycket som en dag kommer att röra sig i min lilla dotters huvud. Vilken värld hon har att upptäcka och växa i! Helt fantastiskt att jag kommer att få vara med på den resan.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?