Gröna fingrar?
Publicerat den





Igår planterade jag några av mina orkidé sticklingar eller keikis som de också kallas. De hade blivit ett gäng.

Innebär det här att jag har gröna fingrar? Jag vet inte. Kanske. Mina blommor, de flesta orkidéer, låter jag oftast bara stå. Vattnar som mest en gång i veckan. Många säger att det är svårt att få orkidéer att överleva, men det håller inte jag med om. Har man svårt att få orkidéer att överleva så tror jag oftast att man övervattnar blomman. Det är en mycket enklare blomma än vad man tror.

Hur som helst, så fick Sara med sig tre hem och Tant Per fick även hon med sig ett gäng som hon kunde ge till sina föräldrar och pyssla med själv. Det är kul med blommor, men jag får inte plats med hur många som helst så därför tycker jag att det är roligt att kunna ge bort några också!

Alla är vi olika. Är ni mycket för blommor eller har ni kanske som mest en katus i fönstret? Det skulle vara roligt att veta. :) 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?