Bilder från norrlandsresan!
Publicerat den

Resan upp till mormor och morfar gick bra. Ovanför Sundsvall möttes vi av den här synen. Jag som tyckte att det räckte med snö för den här vintern. Men vädergudarns ville tydligen annat.

Aurora skötte sig jättebra under resan. Hon var lite gnällig mot slutet, men vem blir inte trött efter över nio timmars bilresa? Även jag tyckte att det var väldigt skönt att komma fram!


Första dagen i norr gick vi ut en sväng på promenerad (med lånad vagn). Jag fotade även lite djurliv och sedan på kvällen spelade vi Bingolotto. Tyvärr blev det ingen vinst för min del, men syster C vann hundra kronor. Alltid något.


På måndagen myste vi och åt gammelmosters goda bullar. Som avslut på dagen fick lillan bada i gammelmormors bakbalja mitt på köksbordet. Finns det inget badkar så tager man vad man haver.



På tisdagen pyntade vi påskriset.



Under veckan fick vi även se en annan del av djurlivet uppe i norr. Dock hade jag fel objektiv på kameran vilket resulterade i att räven blev i miniformat. (Jag beundrar numera alla som fotar djur ute i naturen. De små rackarns står ju aldrig still!)



På torsdagen handlade jag ett band som lillan skulle ha i håret på gammelmorfars födelsedag. Hon var ju tvungen att vara fin på den stora dagen! Sedan fotades det lite annat smått och gott också.



Auroras gammelmorfar fyllde hela 75 år på fredagen så det skulle firas. Smörgåstårta, hissad flagga och allt!



Under lördagen tog vi oss en promenad och njöt av solen. Aurora fick även pippi på småkycklingarna som låg i påskägget. Sötnosen då!



Så var det söndag och dags att åka hem. Aurora var lika snäll som under resan upp. Om inte ännu snällare. Dock blev hon lite trött på att sitta i bilstolen där mot slutet.



Veckan uppe hos mormor och morfar var mysig och det var kul att träffa släkten! Dock måste jag faktiskt säga att det är skönt att vara hemma igen. Borta bra, men hemma bäst!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?